Produkty Fizyczne
- W razie braku zgodności Produktów Fizycznych z Umową Sprzedaży Klientowi Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca poucza Klienta Konsumenta, że nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jeżeli w stosunku do tej umowy zawartej na odległość zachodzi wyjątek określony w art. 38 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, czyli gdy przedmiotem Umowy Sprzedaży jest Produkt Fizyczny:
- stanowiący rzecz ulegającą szybkiemu zepsuciu lub mającą krótki termin przydatności do użycia (tj. wyjątek określony w art. 38 ust. 1 pkt. 4 ustawy o prawach konsumenta);
- stanowiący rzecz dostarczoną w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie z Produktem Fizycznym zostało otwarte po dostarczeniu (tj. wyjątek określony w art. 38 ust. 1 pkt. 5 ustawy o prawach konsumenta);
- stanowiący rzecz, która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączona z innymi rzeczami (tj. wyjątek określony w art. 38 ust. 1 pkt. 6 ustawy o prawach konsumenta);
- stanowiący nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli zostało ono otwarte po dostarczeniu (tj. wyjątek określony w art. 38 ust. 1 pkt. 9 ustawy o prawach konsumenta).
- Klient Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Fizyczny Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż czternaście (14) dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania tego terminu przez Klienta Konsumenta wystarczającym jest odesłanie Sprzedawcy Produktu Fizycznego przed upływem wspomnianego terminu.
- W przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy Sprzedaży Sprzedawca może:
- zaproponować Klientowi, że sam odbierze od niego Produkt Fizyczny;
- wskazać osobę, która uprawniona będzie do odbioru od Klienta Produktu Fizycznego.
§7
Odstąpienie - Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli uprawnienie takie wynika z przepisów Kodeksu cywilnego lub innych ustaw.
- Sprzedawca każdorazowo pouczy Klienta Konsumenta, gdy z uwagi na rodzaj Produktu będącego przedmiotem Umowy Sprzedaży Klientowi Konsumentowi nie będzie przysługiwać prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży z uwagi na wyjątek określony w art. 38 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.
- Odstąpienie od Umowy Sprzedaży następuje poprzez złożenie przez Klienta Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu. Sprzedawca udostępni na Stronie Internetowej wzorzec oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, a na żądanie Klienta Konsumenta dostarczy mu go za pośrednictwem poczty elektronicznej. Klient Konsument nie jest zobowiązany skorzystać ze wzorca oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu przez Klienta Konsumenta liczony jest od dostarczenia Produktu Klientowi Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej.
- Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez Klienta Konsumenta wystarczające jest nadanie oświadczenia przed upływem terminu na złożenie oświadczenia o odstąpieniu. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu za pośrednictwem poczty elektronicznej jest skuteczne przy spełnieniu warunków określonych w art. 61 §2 kc.
- W każdym przypadku Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi Konsumentowi otrzymanie jego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez Klienta Przedsiębiorcę powinno, pod rygorem jego nieważności, zawierać wskazanie okoliczności faktycznych uprawniających Klienta Przedsiębiorcę do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez Klienta Konsumenta skutkuje:
uznaniem Umowy Sprzedaży za niezawartą (anulowanie zamówienia); powstaniem obowiązku Sprzedawcy do zwrotu wszystkich otrzymanych płatności, niezwłocznie a w każdym przypadku nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przez Klienta Konsumenta. Zwrot płatności nastąpi w sposób analogiczny do tego, w jaki zostały one przez Klienta Konsumenta wniesione, chyba że ten zgodzi się na inny sposób zwrotu świadczenia, który nie będzie skutkował jakimikolwiek kosztami.