Polityka zwrotów / Zwroty i reklamacje

Produkty Fizyczne

  1. W razie braku zgodności Produktów Fizycznych z Umową Sprzedaży Klientowi Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta.   
  2. Sprzedawca poucza Klienta Konsumenta, że nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jeżeli w stosunku do tej umowy zawartej na odległość zachodzi wyjątek określony w art. 38 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, czyli gdy przedmiotem Umowy Sprzedaży jest Produkt Fizyczny:
    1. stanowiący rzecz ulegającą szybkiemu zepsuciu lub mającą krótki termin przydatności do użycia (tj. wyjątek określony w art. 38 ust. 1 pkt. 4 ustawy o prawach konsumenta);
    2. stanowiący rzecz dostarczoną w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie z Produktem Fizycznym zostało otwarte po dostarczeniu (tj. wyjątek określony w art. 38 ust. 1 pkt. 5 ustawy o prawach konsumenta);
    3. stanowiący rzecz, która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączona z innymi rzeczami (tj. wyjątek określony w art. 38 ust. 1 pkt. 6 ustawy o prawach konsumenta);
    4. stanowiący nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli zostało ono otwarte po dostarczeniu (tj. wyjątek określony w art. 38 ust. 1 pkt. 9 ustawy o prawach konsumenta).
  3. Klient Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Fizyczny Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż czternaście (14) dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania tego terminu przez Klienta Konsumenta wystarczającym jest odesłanie Sprzedawcy Produktu Fizycznego przed upływem wspomnianego terminu.
  4. W przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy Sprzedaży Sprzedawca może:
    1. zaproponować Klientowi, że sam odbierze od niego Produkt Fizyczny;
    2. wskazać osobę, która uprawniona będzie do odbioru od Klienta Produktu Fizycznego.

      §7

      Odstąpienie
    3. Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli uprawnienie takie wynika z przepisów Kodeksu cywilnego lub innych ustaw.
    4. Sprzedawca każdorazowo pouczy Klienta Konsumenta, gdy z uwagi na rodzaj Produktu będącego przedmiotem Umowy Sprzedaży Klientowi Konsumentowi nie będzie przysługiwać prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży z uwagi na wyjątek określony w art. 38 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.
    5. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży następuje poprzez złożenie przez Klienta Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu. Sprzedawca udostępni na Stronie Internetowej wzorzec oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, a na żądanie Klienta Konsumenta dostarczy mu go za pośrednictwem poczty elektronicznej. Klient Konsument nie jest zobowiązany skorzystać ze wzorca oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. 
    6. Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu przez Klienta Konsumenta liczony jest od dostarczenia Produktu Klientowi Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej.
    7. Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez Klienta Konsumenta wystarczające jest nadanie oświadczenia przed upływem terminu na złożenie oświadczenia o odstąpieniu. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu za pośrednictwem poczty elektronicznej jest skuteczne przy spełnieniu warunków określonych w art. 61 §2 kc. 
    8. W każdym przypadku Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi Konsumentowi otrzymanie jego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
    9. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez Klienta Przedsiębiorcę powinno, pod rygorem jego nieważności, zawierać wskazanie okoliczności faktycznych uprawniających Klienta Przedsiębiorcę do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
    10. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez Klienta Konsumenta skutkuje:
      uznaniem Umowy Sprzedaży za niezawartą (anulowanie zamówienia); powstaniem obowiązku Sprzedawcy do zwrotu wszystkich otrzymanych płatności, niezwłocznie a w każdym przypadku nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przez Klienta Konsumenta. Zwrot płatności nastąpi w sposób analogiczny do tego, w jaki zostały one przez Klienta Konsumenta wniesione, chyba że ten zgodzi się na inny sposób zwrotu świadczenia, który nie będzie skutkował jakimikolwiek kosztami.